Mokymų lektorė Ieva Šližienė: „Kritikos reikšmė darbinėje aplinkoje yra didžiulė”

Reikia turėti daug įžūlumo jaustis teisiu ir nuolat galvoti, kad klysta kiti. Tačiau neklystančių nebūna. Kiekvienas esame įžeidęs ar įskaudinęs kitą dėl netinkamai ištarto žodžio, tuo pačiu žinome,  kaip skaudu įžeidžiančių žodžių sulaukti iš kito. Tikriausiai nerastume žmogaus, kuris mėgsta kritiką. Taip yra dėl labai paprastos priežasties – mums nemalonu apie save girdėti blogus žodžius. Tačiau kritikos esmė (jeigu tai konstruktyvi kritika) – progresas, tad kadaisę sakęs Aristotelis, kad  „maloniausi tie žodžiai, kurie suteikia kokių nors žinių“ – buvo teisus. Žodis mums suteikia galimybę tobulėti. Svarbu ne tik juos teisingai ištarti, bet dar svarbiau – juos teisingai priimti. Vieni žmonės

Skaityti toliau »

Naujiena reabilitacijos specialistams

Cerebrinis paralyžius – dažniausia ankstyvojo amžiaus vaikų fizinės negalios priežastis. Pagal pasaulinę statistiką, cerebrinis paralyžius išsivysčiusiose šalyse nustatomas 2-4 vaikams iš 1 tūkst. Taip pat pastebima tendencija –  sergančių vaikų skaičius kasmet dideja. Cerebrinio paralyžiaus –  raidos sutrikimas, kuris besitęsia visą vaiko gyvenimą, todėl labai svarbu ne tik anksti diagnozuoti CP, bet ir pradėti vaiko gydymą ir reabilitaciją, kurie ypač svarbūs vaikui prisitaikyti prie aplinkos ir prie visuomenės. Kviečiame reabilitacijos specialistus sužinoti apie antrinių nervų raumenų sistemos pokyčių ir prevenciją mokymuose „Naujas požiūris į vaikų, sergančių cerebriniu paralyžiumi, intervencijas“. Mokymuose sužinosite: ligų, traumų, apsigimimų rizikos veiksnius, priežastis, ligų simptomus bei

Skaityti toliau »

Išmokime išsakyti ir atlaikyti kritiką!

Žodis gydo, žodis žeidžia. Taip pat ir su kritika: kritika darbe gali suteikti mums galimybę tobulėti, bet gali ir sužlugdyti mūsų motyvaciją bei pasitikėjimą savimi. Dauguma žmonių nemėgsta kritikos dėl paprastos priežasties – mums nemalonu apie save girdėti žeidžiančius žodžius. Visgi kritikos prigimtis yra progresas, nesvarbu, kur jo siekiame: darbe, moksluose ar asmeniniuose santykiuose. Labai svarbu mokėti pateikti pastabą ir kritikuoti kitą taip, kad kito asmens neįžeistume, o atvirkščiai –  pastūmėtume jį efektyvesnei veiklai. Norint neįžeisti kito, reiktų vadovautis konstruktyvios kritikos principais. Konstruktyvi kritika neturi nieko bendra su emocinėmis charakteristikomis,  jos esminis principas – argumentavimas. Jeigu kritika argumentuota – jūs

Skaityti toliau »

Kviečiame susipažinti su pagrindiniais medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimais

Pandemijos laikotarpiu ypač išaugus medicininių atliekų skaičiui labai svarbus atsakingas požiūris į jų tvarkymą. Lietuva gerokai atsilieka nuo kitų Europos šalių medicininių atliekų susidarymo ir identifikavimo kontrolės srityje, kas lemia galimybes piktnaudžiauti pavojingomis atliekomis jas tvarkant ir daro nuolatinę žalą Lietuvos gamtai ir žmonių sveikatai. Jei anksčiau didžioji dalis medicininių atliekų buvo fiksuojama ligoninėse, gydančiose COVID-19 pacientus, tai šiandien padidėjęs medicininių atliekų skaičius yra fiksuojamas slaugos įstaigose, globos namuose, greitosios pagalbos centruose, odontologijos klinikose ir kitose medicinos įstaigose. Kviečiame susipažinti su pagrindiniais medicininių atliekų tvarkymo saugos reikalavimais bei sumažinti jų keliamas rizikas tiek darbuotojams, tiek pacientams, tiek visuomenei mokymuose „Pagrindiniai

Skaityti toliau »

Džiugi žinia akušeriams!

Džiugi žinia akušerijos skyriuose bei gimdymo palatose dirbantiems akušeriams, slaugytojams, medicinos gydytojams ir paramedikams – kvalifikacijos kėlimo mokymai „Pirminės akušerinės pagalbos kursai”. Mokymų tikslas: išmokti teikti pirminę akušerinę pagalbą nėščiosioms ir gimdyvėms, kurioms nenustatyta didelės rizikos nėštumo veiksnių. Vadovaujantis mokslo įrodymais bei akušerijos diagnostikos ir gydymo metodikomis, dalyviams bus pateiktos rekomendacijos įvairiems klinikiniams įgūdžiams įgyti. Mokymų trukmė – 16 ak. val., tad mokymuose sužinosite daug aktualios informacijos apie: Nėščiosios/gimdyvės būklės standartizuotą vertinimą; Sveikatos priežiūros paslaugų teikimo nėščiosioms, gimdyvėms ir naujagimiams reikalavimus; Gimdymo rizikas bei gimdyvės priežiūra skirtingais gimdymo laikotarpiais; Dažniausiai naudojamus vaisiaus būklės vertinimo gimdymo metu tyrimus; Tarpvietės traumų riziką,

Skaityti toliau »

Mokymai – reabilitacijos specialistams!

Mokymų gretas papildė dar vieni mokymai, skirti reabilitacijos specialistams – „Pirmųjų metų kūdikių motorinė raida ir kineziterapija“. Šių mokymų tikslas – suteikti sveikatos priežiūros specialistams žinių apie kūdikio raidą, auginimą, fizinį aktyvumą. Ankstyvajame amžiuje svarbiausia yra aktyvaus judėjimo sistema, lemianti visų kitų sistemų vystymąsi, tarp jų ir laikysenos formavimąsi, kuris šiame periode yra pats intensyviausias ir labiausiai pažeidžiamas. Vienintelis sėkmingas motorikos ir laikysenos sutrikimų sprendimo būdas yra labai ankstyva diagnostika ir reabilitacija: tik labai ankstyvame amžiuje stimuliuojant motoriką (vartymosi, ropojimo skatinimas), pasiekiami optimaliausi rezultatai. Mokymuose bus aptartos šios temos: ➾Teisingos kūdikio nešiojimo padėtys: ➾Gulėjimas ant pilvo pirmaisiais metais: ➾Kada ir kaip kūdikis turi

Skaityti toliau »